Επίπεδο Γ1

Εξετάσεις ρωσικής γλώσσας ως ξένης. Πιστοποίηση «Ρωσική γλώσσα επίπεδο C1» Ινστιτούτο ρωσικής γλώσσας Πούσκιν.

Η εξέταση αποτελείται από 2 μέρη: γραπτό και προφορικό

ΓΡΑΠΤΗ ΕΞΕΤΑΣΗ

ΠΡΩΤΟ ΤΕΣΤ-> αποτελείται από 6 μέρη, τα οποία περιλαμβάνουν 120 ασκήσεις λεξιλογίου  και γραμματικής  (μορφολογία και σύνταξη). Οι ασκήσεις είναι στη μορφή πολλαπλής επιλογής, πρέπει να επιλέξετε τη σωστή απάντηση και να την επισημάνετε/γράψετε.

Διάρκεια εκτέλεσης – 90 λεπτά.

ΔΕΥΤΕΡΟ ΤΕΣΤ-> ΠΡΑΤΙΚΗ ΣΤΟ ΣΤΥΛ ΓΡΑΨΙΜΑΤΟΣ.

Α) Στυλ επιστολής. Παρουσιάζεται μια κατάσταση, πάνω στη κοινωνική και καθημερινή σφαίρα επικοινωνίας. Εργασία- να γράψετε μια μη επίσημη επιστολή σύμφωνα με τη δοσμένη κατάσταση και το ζητούμενο της άσκησης. Όγκος- όχι λιγότερο από 15 φράσεις.

Διάρκεια εκτέλεσης – 15 λεπτά.

Β) Επίσημο –επιχειρηματικό στυλ. Παρουσιάζεται μια κατάσταση, πάνω στην υπηρεσιακή σφαίρα επικοινωνίας. Εργασία- να γράψετε ένα κείμενο επίσημου-επιχειρηματικού χαρακτήρα σύμφωνα με τη προτεινόμενη εργασία/δήλωση, αυτοβιογραφία, απόδειξη (πληρεξούσιο), επιχειρηματική επιστολή (συμπ. Σύσταση), πιστοποιητικό, υπόμνημα, έκθεση για εργασία, πρακτικά σύσκεψης κλπ.

Διάρκεια εκτέλεσης – 15 λεπτά.

ΤΡΙΤΟ ΤΕΣΤ-> ΑΚΟΥΣΤΙΚΟ. Ακούτε μία φορά:

Α) Παρατηρήσεις ενός από τους συμμετέχοντες του διαλόγου κοινωνικού-καθημερινού ή/και επιχειρηματικού περιεχομένου.

Β) Πληροφορίες για διαφήμιση

Γ) Ειδήσεις

Και πρέπει να διαλέξετε τη σωστή απάντηση για κάθε ερώτηση.

ΠΡΟΦΟΡΙΚΗ ΕΞΕΤΑΣΗ

Αποτελείται από 5 αυτόνομα τεστ

Διάλογος. Ξεκινήστε διαλόγους σύμφωνα με το προτεινόμενο θέμα με όγκο όχι λιγότερο από 10 γραμμές:

Α) Ερώτηση, διευκρίνιση κλπ

Β) Προτροπή, αίτημα, πειθώ, παραγγελία, ζήτηση κλπ.

Γ) Απάντηση σε ερώτηση για έργο τέχνης*

Δ) Απάντηση σε ερώτηση για την ιστορία της Ρωσίας

ΣΤ) Διήγηση για κάτι πού είδατε ή διαβάσατε.

Για την επιτυχία της εξέτασης είναι απαραίτητο κάθε ένα από τα 7 τεστ να είναι ολοκληρωμένο σωστά τουλάχιστον κατά 65%

Πρέπει να σημειωθεί ότι ο φωνητικός – τονισμός και ο σχηματισμός των γραμματικών φαινομένων, καθώς και το κατά πόσο εμπλουτισμένο είναι το λεξιλόγιο και η ποικιλία χρήσης γραμματικών μέσων, αξιολογούνται με ξεχωριστούς βαθμούς στην εξέταση.

*ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ

1) ποιο έργο της ρωσικής λογοτεχνίας του 19ου αιώνα, ο κριτικός Μπελίνσκι ονομάζει «εγκυκλοπαίδεια της ρωσικής ζωής» και γιατί; Κεντρικές εικόνες του μυθιστορήματος του Πούσκιν «Ευγένιος Ονέγκιν».

2) «Οι  ιστορίες του Μπέλκιν». Ποιες ιστορίες από αυτή τη σειρά έχετε διαβάσει;

3) «Ο ήρωας της εποχής μας». Σε ποια φόρμα είναι γραμμένο αυτό το μυθιστόρημα; Σε ποιό σύνολο λογοτεχνικού τύπου ανήκει το μυθιστόρημα του Πετσόριν; Εξηγήστε πώς καταλαβαίνετε τη δήλωση του κριτικού Μπελίνσκι «Ο Ονέγκιν βαριέται βαριέται, ο Πετσόριν υποφέρει βαθιά…».

4) Ποια έργα του Γκόγκολ σας είναι γνωστά; Ποιόν από τους λογοτεχνικούς του ήτωες καταλαβαίνετε; Γιατί σας τραβούν το ενδιαφέρον;

5) Ποια είναι η έννοια του τίτλου «Πατέρες και παιδιά»; Ποια είναι η τραγωδία που αναφέρεται στο συγκεκριμένο μυθιστόρημα;

6) Γιατί το έργο «Πόλεμος και ειρήνη» αποκαλείται επικό μυθιστόρημα;

7) Πως εκφράστηκαν οι ιδεολογικές διαμάχες της εποχής στα έργα του Τσέχωφ; (για παράδειγμα στον «Βυσσινόκηπο») Χρειάζεται ή όχι να κόψω έναν βυσσινόκηπο ; Μπορούμε να δούμε τον Λοπαχίν ως τον πραγματικό κύριο της ζωής;

8) Σχολιάστε τη δήλωση του Τσέχωφ («Θείος Βάνια», Αστρόφ) «Ο άνθρωπος πρέπει να είναι τέλειος σε όλα: και πρόσωπο , και ρούχα, και ψυχή, και μυαλό» και του Ντοστογιέφσκι («Ο ηλίθιος», πρίγκιπας Μίσκιν) «Η ομορφιά θα σώσει τον κόσμο».

9) Ο κόσμος των ανθρώπων σε μειονεκτική θέση στα μυθιστορήματα του Φ. Ντοστογιέφσκι

10) Ποια έργα του Μαξίμ Γκόρκι ξέρετε ή έχετε διαβάσει; Ποιος από τους λογοτεχνικούς του ήρωες σας έχει μείνει και γιατί; Εξηγήστε πως καταλαβαίνετε το σχόλιο του Γκόρκι («Στο κάτω μέρος», Στατίν) «Άνθρωπε!…Αυτό ακούγεται…περήφανο!»;

ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ ΡΩΣΙΑΣ

1)Σχηματισμός παλαιορωσικού κράτους 9ου-10ου αιώνα.  Αναφέρετε ονομαστικά τους πρώτους Ρώσους πρίγκιπες. Πότε και από ποιόν έγινε ο εκχριστιανισμός των Ρώσων; Τι σήμαινε αυτή η αλλαγή για το ρωσικό κράτος; Πότε εμφανίστηκε το σλαβικό αλφάβητο; Ποιός ήταν ο δημιουργός του; Πείτε κάποιες γνωστές διηγήσεις χρονικών και παλαιορωσικής λογοτεχνίας.

2) Οι Ρως στο τέλος του 10ου μέχρι το πρώτο μισό του 12ου αιώνα. Πότε έφτασε στο αποκορύφωμα της η Ρωσία του Κιέβου; Τι γνωρίζετε για την περίοδο διακυβέρνησης του Ярослав Мудрого και του Владимир Мономах. Γιατί στους Ρως η πλειοψηφία ήταν αυτόνομοι-ανεξάρτητοι πρίγκιπες; Πώς ονομάζεται αυτό το φαινόμενο;

3) Μόσχα – κέντρο ενοποίησης της ρωσικής γης. Γιατί η Μόσχα τον 14ο – 15ο αιώναέγινε το κάντρο ενοποίησης της ρωσικής γης; Πότε έγινε η μάχη στο Κουλίκοβο; Ποια ήταν η σημασία της;

4) Η Ρωσία τον 16ο αιώνα. Πότε διακυβέρνησε ο Ιβάν Δ’ ο Τρομερός; Ποιες αλλαγές έγιναν στο κράτος τη περίοδο της διακυβέρνησής του; Ποια εδάφη μπήκαν στην επικράτεια της Ρωσίας κατά την περίοδο της διακυβέρνησης του Ιβάν Δ’

5) Η Ρωσία στην εποχή των μετασχηματισμών του Πέτρου. Ποιες μεταρρυθμίσεις έγιναν στη περίοδο του Πέτρου Α’; Τι γνωρίζετε για την εξάπλωση του γραμματισμού και του Διαφωτισμού στη διάρκεια της διακυβέρνησης του Πέτρου Α’; Πότε εμφανίστηκε το πρώτο πολιτικό αλφάβητο, το πρώτο θέατρο, μουσείο, Ακαδημία των επιστημών;

6) Η Ρωσία το δεύτερο μισό του 18ου αιώνα. Πείτε τις ημερομηνίες διακυβέρνησης της Αικατερίνης Β’. Μιλήστε για την εξωτερική πολιτική της. Ποια ήταν η σημασία των ρωσο – τουρκικών πολέμων για τη Ρωσία και την Ελλάδα;

7) Η Ρωσία στις αρχές του 19ου αιώνα. Τι γνωρίζετε για τον Πατριωτικό πόλεμο του 1812; Αναφέρετε την κύρια μάχη, ποιος ήταν ο επικεφαλής των ρωσικών στρατευμάτων; Ποια κλασική ρωσική γιορτή είναι αφιερωμένη στα γεγονότα αυτού του πολέμου; Πότε έγινε η εξέγερση των Δεκεμβριστών;

8) Η Ρωσία στο δεύτερο μισό του 19ου αιώνα. Μεταρρυθμίσεις του 1860 με 1870. Ποια χρονιά καταργήθηκε η δουλοπαροικία; Ποια η σημασία αυτής της μεταρρύθμισης για την ανάπτυξη της Ρωσίας;

9) Η Ρωσία τον 20ο αιώνα. Πότε έγινε η Οκτωβριανή Επανάσταση; Ποιες αλλαγές προκάλεσε στο κράτος, το λαό, τη κουλτούρα; Ποια είναι η ημερομηνία δημιουργίας της ΕΣΣΔ; Ποιός ήταν ο ρόλος της Σοβιετικής Ένωσης κατά τον 2ο Παγκόσμιο πόλεμο; Μιλήστε για την μεταπολεμική ανάπτυξη της ΕΣΣΔ. Εξερεύνηση του διαστήματος. Αναδιάταξη. Μετά-σοβιετική Ρωσία.

 

  • Στις εξετάσεις θα πρέπει να έχετε έρθει το λιγότερο 20 λεπτά νωρίτερα από την έναρξη. Όποιος έχει αργοπορήσει δεν θα του επιτρέπεται η είσοδος.
  • Πριν ξεκινήσει η εξέταση θα πρέπει να έχετε κάνει εγγραφή στη γραμματεία του Ινστιτούτου ρωσικής γλώσσας Α. Σ. Πούσκιν.
  • Στις εξετάσεις επιτρέπεται η χρήση μόνο μπλε στυλό.
  • Πριν αρχίσετε να δουλεύετε το τεστ θα πρέπει να έχετε γράψει τα στοιχεία σας στη μπροστινή σελίδα: όνομα, επίθετο, ημερομηνία.
  • Πριν κάθε τεστ δίνεται χρόνος προετοιμασίας (5 λεπτά), κατά τη διάρκεια του οποίου ο εξεταστής εξηγεί τι πρέπει να κάνετε και πόσος χρόνος δίνεται για την ολοκλήρωση του κάθε τεστ.
  • Να δουλεύετε μόνο με τις οδηγίες του εξεταστή. 5 λεπτά πριν τελειώσει ο χρόνος ο εξεταστής προειδοποιεί.
  • Να θυμάστε ότι κατά τη διάρκεια της εξέτασης δεν επιτρέπεται η χρήση λεξικού, σημειώσεων καθώς είναι απαγορευμένη και η συζήτηση.
  • Να δουλεύετε προσεκτικά και γρήγορα. Εάν δεν είστε σίγουροι για την ολοκλήρωση κάποιας άσκησης, καλύτερα περάστε την και προχωρήστε στην επόμενη. Έχετε τη δυνατότητα να επιστρέψετε σε αυτή στο τέλος, εφόσον σας έχει μείνει χρόνος.

ΣΑΣ ΕΥΧΟΜΑΣΤΕ ΚΑΘΕ ΕΠΙΤΥΧΙΑ!

Share